Certyfikaty dla hoteli to jedne z narzędzi, które pomagają budować określoną markę, a to w świecie ogromnej konkurencji, szczególnie w popularnych miejscówkach, ogromnie istotne. W końcu, na jakiej podstawie klient podczas pierwszej wizyty w danym miejscu ma wybrać właśnie ciebie, a nie konkurencję.
Certyfikaty dla hotel — co dają?
Można oczywiście walczyć z konkurencją na ceny pokoi, pojawia się jednak tylko pytanie, kiedy przekracza się granicę sensowności i rentowności takiego działania. Wydaje się, że zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest walka na jakość usług, ich poziom, wyjątkową obsługę, wyposażenie pokoju, jakość menu w restauracji. Odznaki i certyfikaty dla hoteli to obok opinii zostawianych przez gości jedno z cenniejszych narzędzi do odpowiedniego zaprezentowania się przyszłemu klientowi i zwrócenie jego uwagi. Certyfikacja hoteli to bardzo istotny element budowania marki, prestiżu, określonego wizerunku danego miejsca, które to działanie wprost może przełożyć się na listę twoich gości.
Certyfikacja hoteli jako miejsc prestiżowych, na wysokim poziomie
Korzyści programu certyfikacji to przede wszystkim wzmocnienie marki. Oczywiście sam certyfikat niczego nie załatwia, nie sprawia, że nagle można odpuścić. Wręcz przeciwnie, certyfikacja powinna być elementem szerszego planu budowy wizerunku marki, dążenia do zajęcia określonej pozycji na rynku, podkreślenia wyjątkowych cech miejsca, na które klienci czasami sami od razu nie zwracają uwagi. Możesz się pozycjonować jako miejsce prestiżowe, a możliwie najwyższym poziomie w każdym obszarze — przez wyposażenie pokoi, jakość obsługi, lokalizację po menu w restauracji i listę usług dodatkowych. Tego typu wizerunek warto wzmocnić certyfikatem, który będzie stanowił potwierdzenie tych wszystkich elementów. Oprócz statuetki, logotypu, dyplomu możesz liczyć na podstronę hotelu na stronie poświęconej konkretnemu certyfikatowi. Chcesz wiedzieć, jak przystąpic do programu Prestige Hotel ? Sprawdź!
Certyfikat ekologiczny dla hotelu
Okazuje się jednak, że nie musisz się pozycjonować jako hotel prestiżowy. W niektórych przypadkach jest to nawet niepożądane. Okazuje się jednak, że dla wielu twoich potencjalnych gości bardzo istotnym wyznacznikiem może być ekologia i twoja troska o środowisko. Jako hotel możesz na bardzo wiele możliwych sposobów przyczyniać się albo do większego albo mniejszego zużycia mediów, zanieczyszczenia środowiska. Od używanego wyposażenia, przez zasady wymiany ręczników, po sposób ogrzewania hotelu, fotowoltaika itd. - to wszystko może mieć znaczenie, a ekologiczny certyfikat będzie tego potwierdzeniem.